| Godz. |
Rodzaj zajęć |
Podstawa programowa |
| 7:00-8:00 |
Schodzenie się dzieci, rozmowy z rodzicami, zajęcia grupowe |
Zabawy swobodne dzieci z udziałem nauczyciela: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, porządkowe. |
| 8:00-8:45 |
Zajęcia terpeutyczne |
Zajęcia rewalidacyjne grupowe realizowane przez nauczycieli w ramach Porannego Kręgu. |
| 8:45-9:00 |
Przygotowanie do śniadania |
Czynności higieniczno - samoobslugowe |
| 9:00-9:30 |
Śniadanie |
Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, uczenie dzieci samodzielności. |
| 9:30-9:45 |
Porządkowanie sal po śniadaniu |
Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, porządkowe |
| 9:45-10:15 |
Zajęcia terapeutyczno - dydaktyczne |
- Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój,
- Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, badawczych i ruchowych
- Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą
|
| 10:15-11:15 |
Zajęcia terapeutyczne grupowe |
- Zajęcia dydaktyczne realizowane według Indywidualnych Programów Edukacyjno -Terapeutycznych
- Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo – ogrodnicze, spacery i wycieczki
- Zabawy dowolne i organizowanie przez nauczyciela z całą grupą, zajęcia indywidualne, prace porządkowe, zabawy w ogrodzie ( w przypadku niesprzyjającej aury- gry i zabawy w Sali zabaw.
- Dobór zajęć jest uzależniony jest od pogody, zanieczyszczenia powietrza i pory roku.
- Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza przedszkolem.
- Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej.
- Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej.
- Czynności samoobsługowe, wdrażanie do samodzielności.
|
| 11:15-11:45 |
Zajęcia dydaktyczno - wychowawcze |
- Organizowanie sytuacji sprzyjającej dziecięcej aktywności:
- kształtowanie zachowań prozdrowotnych
- Zabawy relaksacyjne, gry i zabawy stolikowe, gry i zabawy ruchowe, zabawy integrujące grupę,
- Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe,
- Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań i pomysłów dzieci: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne.
- Praca stymulacyjno- kompensacyjna i indywidualna.
|
|
| 11:45-12:00 |
Przygotowanie do obiadu |
- Czynności higieniczna – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku, zabiegi higieniczne w łazience
|
|
| 12:00-12:30 |
Obiad |
- Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności
|
|
| 12:30-13:00 |
Porządkowanie sal po obiedzie |
- Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, porządkowe- profilaktyka stomatologiczna.
|
|
| 13:00-13:30 |
Leżakowanie, relaksacja przy muzyce, czytaniu książki |
- Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w Sali:- odpoczynek/bajkoterapia/- wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych: zabawy o nieznacznej aktywności umożliwiające odpoczynek, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej
|
|
| 13:30-15:30 |
Stwarzanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach prowadzonych przez specjalistów, obserwacja pedagogiczna, praca indywidulana z dzieckiem oraz dydaktyczno wyrównawcza. Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w Sali lub na powietrzu. |
- Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
- Budowanie systemu wartości,
- Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej
- Rozwijanie umiejętności społecznych
-
|
|
| 8:00-15:00 |
Indywidualne zajęcia terapeutyczne |
- Zajęcia realizowane wg harmonogramu przez specjalistów i terapeutów.
|
|