Jest to intensywny i zindywidualizowany program terapeutyczny ukierunkowany na rozwój funkcji poznawczych, społecznych i komunikacyjnych. Program opracowywany jest w oparciu o szczegółową diagnozę funkcjonalną dziecka. Praca odbywa się w systemie 1:1 lub w diadzie, w zależności nad jakimi umiejętnościami dziecka pracuje terapeuta. Zajęcia 1:1 koncentrują się na całościowym rozwoju bazując na najbliższej strefie rozwoju, natomiast zajęcia  w diadzie pozwalają rozwijać komunikacje, funkcje społeczne oraz zabawę z rówieśnikiem.

Pierwsze spotkanie prowadzi psycholog lub pedagog w Waszej obecności. Dziecko bawi się swobodnie a terapeuta w tym czasie prowadzi obserwacje i wykonuje testy przesiewowe . Całe spotkanie przebiega w miłej atmosferze.

Program wsparcia dla dzieci młodszych obejmuje:

  1. Wywiad z rodzicami
  2. Obserwację dziecka
  3. Diagnozę funkcjonalną opartą na VB MAPP lub na autorskim arkuszu oceny funkcjonowania dziecka.
  4. Program terapeutyczny ułożony na podstawie diagnozy funkcjonalnej.
  5. Zajęcia terapeutyczne w wymiarze czasowym zależnym od pakietu.
  6. Konsultacje dla rodziców.

Zajęcia terapeutyczne są prowadzone przez pedagoga specjalnego- terapeutę autyzmu lub psychologa z wieloletnim doświadczeniem. Pracujemy z dzieckiem w podejściu behawioralno – rozwojowym, dostosowując metody pracy indywidualnie do każdego dziecka.

Zajęcia prowadzone są w blokach 50 min z czego 5 min w każdym bloku przeznaczone na rozmowę z rodzicem.

 

INTENSYWNA TERAPIA ZABURZEŃ ZE SPEKTRUM AUTYZMU

KRAKOWSKIE CENTRUM TERAPII DZIECI

ZE SPEKTRUM  AUTYZMU  "F8"

DIAGNOZA AUTYZMU

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.

tiba.edu.pl