RAMOWY PLAN DNIA

DIAGNOZA AUTYZMU

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.

tiba.edu.pl

Godz.

Rodzaj zajęć

Podstawa programowa

7:00-8:00

Schodzenie się dzieci, rozmowy z rodzicami, zajęcia grupowe

Zabawy swobodne dzieci z udziałem nauczyciela: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, porządkowe.

8:00-8:45

Zajęcia  terpeutyczne

Zajęcia rewalidacyjne grupowe realizowane przez nauczycieli w ramach Porannego Kręgu.

8:45-9:00

Przygotowanie do śniadania

Czynności higieniczno - samoobslugowe

9:00-9:30

Śniadanie

Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, uczenie dzieci samodzielności.

9:30-9:45

Porządkowanie sal po śniadaniu

Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, porządkowe

9:45-10:15

Zajęcia terapeutyczno - dydaktyczne

  • Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój,
  • Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, badawczych i ruchowych
  • Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą

10:15-11:15

Zajęcia terapeutyczne grupowe

  • Zajęcia dydaktyczne realizowane według Indywidualnych Programów Edukacyjno -Terapeutycznych
  • Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo – ogrodnicze, spacery i wycieczki
  • Zabawy dowolne i organizowanie przez nauczyciela z całą grupą, zajęcia indywidualne, prace porządkowe, zabawy w ogrodzie ( w przypadku niesprzyjającej aury- gry i zabawy w Sali zabaw.
  • Dobór zajęć jest uzależniony jest od pogody, zanieczyszczenia powietrza i pory roku.
  • Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza przedszkolem.
  • Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej.
  • Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej.
  • Czynności samoobsługowe, wdrażanie do samodzielności.

11:15-11:45

Zajęcia dydaktyczno - wychowawcze

  • Organizowanie sytuacji sprzyjającej dziecięcej aktywności:
    • kształtowanie zachowań prozdrowotnych
  • Zabawy relaksacyjne, gry i zabawy stolikowe, gry i zabawy ruchowe, zabawy integrujące grupę,
  • Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe,
  • Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań i pomysłów dzieci: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne.
  • Praca stymulacyjno- kompensacyjna i indywidualna.

 

11:45-12:00

Przygotowanie do obiadu

  • Czynności higieniczna – samoobsługowe, przygotowanie do posiłku, zabiegi higieniczne w łazience

 

12:00-12:30

Obiad

  • Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności

 

12:30-13:00

Porządkowanie sal po obiedzie

  • Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, porządkowe- profilaktyka stomatologiczna.

 

13:00-13:30

Leżakowanie, relaksacja przy muzyce, czytaniu książki

  • Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w Sali:- odpoczynek/bajkoterapia/- wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych: zabawy o nieznacznej aktywności umożliwiające odpoczynek, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej

 

13:30-15:30

Stwarzanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach prowadzonych przez specjalistów, obserwacja pedagogiczna, praca indywidulana z dzieckiem oraz dydaktyczno wyrównawcza. Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w Sali lub na powietrzu.

  • Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji,
  • Budowanie systemu wartości,
  • Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej
  • Rozwijanie umiejętności społecznych
  •  

 

8:00-15:00

Indywidualne zajęcia terapeutyczne

  • Zajęcia realizowane  wg harmonogramu przez specjalistów i terapeutów.